wtorek, 4 września 2012

List Pawła Grasia do "Rzeczpospolitej"


"Szanowni Państwo,


w Państwa artykule „Słowa Tuska kontra fakty” zdnia 4 września 2012 roku pojawiły się nieprawdziwe informacje oraz krzywdzące nieścisłości.


Zarzut

Artykuł „Rzeczpospolitej”. „PremierDonald Tusk w sierpniu tłumaczył, że ostrzegając w czerwcu syna przed współpracą z OLT Express, nie miał informacji ze służb o przestępczej działalności firm Marcina P., właściciela m.in. Amber Gold. Okazuje się, że było inaczej. Już w maju Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego informowała go o podejrzeniach wobec tej spółki”.

Odpowiedź

Premier Donald Tusk podczas konferencji prasowej 18 sierpnia 2012 roku: „Informacje jakie otrzymuję od także służb specjalnych są klazulowane, jak się państwo domyślacie nie będą nigdy przedmiotem szerokich komentarzy publicznych, ale wczasie o którym rozmawiamy a więc wiosną, późną wiosną, wczesnym latem żadna z informacji jakie otrzymywałem nie wykraczała poza to, o czym media informowały dość szeroko i nie zmuszała mnie do podejmowania żadnych zadań ponad te zadania, które służby państwa już wykonywały”. (…) „Nie uzyskałem ze strony służb państwowych żadnych informacji, których celem było ostrzeżenie mojego syna”. (…) „Materiały dotyczące tych ryzyk pojawiały się w prasie odkwietnia systematycznie, a w maju już bardzo intensywnie i dlatego sugestia zjednej strony, że mogłem mieć jakieś tajne informacje i uprzedzałem swojego syna jest delikatnie mówiąc niemądra, i tak jak wspomniałem także dalece nieprzyzwoita”.

Słowa te oznaczają – wyłącznie tyle – że premiernie otrzymał od służb specjalnych żadnych informacji, na podstawie których mógłby ostrzegać syna. Wyciąganie z tych słów wniosku, że premier w ogóle nie otrzymał od służb informacji na temat Amber Gold, jest nieuzasadnione.

Zarzut

Artykuł „Rzeczpospolitej”. Autorzy artykułu o premierze: „Zapewniał też, że służby ani prokuratura do dniakonferencji nie informowały o przestępczej działalności spółek Marcina P. On sam opierał się wyłącznie na wiedzy dostępnej w mediach,nie zaś służb specjalnych”.


Odpowiedź

Premier Donald Tusk nigdy nie wypowiedział takich słów. Prosimy redakcję o dostarczenie do KPRM tego cytatu z podaniem źródła.


Zarzut

Artykuł „Rzeczpospolitej”.Andrzej Duda z PiS powiedział o premierze: „A jeszcze w czwartek w Sejmieprzekonywał, że wiedzę o Amber Gold czerpał z mediów, a nie ze służb”.

Odpowiedź

Premier Donald Tusk w Sejmie 30sierpnia 2012 roku. „Sto razy informowaliśmy bardzo precyzyjnie o tym, kiedy wpłynęła pierwsza notatka z Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego na moje biurko i czego mniej więcej dotyczyła, nie chcemy tutaj naruszać klauzuli, ale właściwie to, co powiedzieliśmy, dość dokładnie opisuje znaczenie tej notatki związanej bezpośrednio z informacją z BGŻ. I nieukrywałem, że w mojej ocenie analityczno-wyprzedzające działania ABW były powolne” (…) „ABW działało zgodnie z rutyną, nie mam większych zastrzeżeń co dosposobu działania ABW wtedy, kiedy otrzymało informacje, było to w maju, natemat pewnych zagrożeń czy wątpliwości. Informacje z jednego z banków, a następnie analiza przeprowadzona przez ABW doprowadziły ABW bardzo szybko downiosków do prokuratury”.

Premier informował więc o notatce ABW.

Proszę uwzględniać powyższe fakty w swoich kolejnych publikacjach.

Paweł Graś

Rzecznik Prasowy Rządu"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz